Pilates

Joseph Pilates "10 seansta farkı hissedecek, 20.'de farkı görecek ve 30. seansta tümüyle yepyeni bir vücuda sahip olacaksınız" diyor.

Pilates’in 6 Prensibi

1. Konsantrasyon : Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasların kullanılıp, hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekir.

2. Kontrol : Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

3. Merkezleme : Pilates metodunda hareket sanatlarında olduğu gibi merkez, karın, bel ve kalça çevresidir. Bu merkez iç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme, uzamayı, üst bedenin stabilitesini ve esnemesini sağlar.

4. Akıcı hareket : Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

5. Kesinlik : Hareketler belirsizce değil, hakkı verilerek tam anlamıyla yapılmalıdır. Hareket sekansları birbirleri içinde ve birbirleri arasında koordine olmalıdır.

6. Nefes : Nefes alıp verme, sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece, nefes tamamen boşaltılıp, kan temizlenmiş olur.


Eğer bunları onaylıyorsanız mutlaka OCEANclub Fitness & Spa'da Pilates yapmalısınız!